غرفه های نمایشگاهی آنلاین

غرفه های نمایشگاهی آنلاین

معرغی مجازی کلیه شرکتها و فروشگاهها
غرفه های نمایشگاهی آنلاین

غرفه های نمایشگاهی آنلاین

معرغی مجازی کلیه شرکتها و فروشگاهها

گیربکس خورشیدی ایرانی


گیربکس خورشیدی
یک گیربکس خورشیدی شامل یک دنده خورشیدی (مرکزی) که با دنده هرز گرد سیاره ای یا پنیون که روی محور نگهدارنده آن به طور یکپارچه روی قفسه یا حامل سیاره ای قرار گرفته و قفسه هم در داخل دنده داخلی یا رینگی احاطه شده است. تنش های محرک روی دندانه زیادی وارد می شود لذا بار متعادل می شود بنابراین این طرح دوام زیادتری پیدا می کند. دنده گیربکس خورشیدی نسبت به دنده استاندارد می تواند مقامتر باشد و گشتاورهای زیاد را انتقال نماید. 
عضوهای مجموعه خورشیدی (رینگی، خورشیدی، قفسه )در گیربکس های اتوماتیک به وسیله ی کلاچ ها و باندهایی ثابت و یا محرک می شوند. در حالت کلی می توان پنج حالت مختلف را در مجموعه مورد بررسی قرار داد. البته باید دانست که مجموعه نمی تواند پنج حالت را درگیربکس داشته باشد. در گیربکس ها برای ایجاد نسبت دنده ی مناسب از دو و یا سه مجموعه استفاده می کنند.
درگیربکس دنده خورشیدی چرخ دنده هاروی هم لغزیده وحول محورمیانی دنده (خورشیدی) دوران می کنند یک گیربکس دنده خورشیدی ازچرخ دنده خورشیدی ورینگی بادنده وتعدادی دنده ستاره ای ویک حلقه قفسه چرخ دنده های ستاره ای را تشکیل می دهد درسیستم دنده خورشیدی که دارای سه جزاصلی می باشد یکی از این سه جز باید ثابت باشد تا دوجز دیگر به عنوان محرک ومتحرک نیرورا منتقل کنند.
نکات قابل توجه در بررسی حالت ها :
تعداد دنده های خورشیدی - تعداد دنده های رینگی - تعداد دنده های قفسه
منظور از محرک، عضوی است که گشتاور ورودی به آن وارد می شود و نیرو را به عضو متحرک منتقل می کند.
نسبت دنده = تعداد دنده های متحرک تقسیم بر تعداد دنده های محرک
حالت های مختلف دستگاه :
1. قانون خلاص: هیچ عضوی درگیر نمی باشد
2. قانون مستقیم که کافی است دو عضو با هم یکپارچه شوند.
3. دنده عقب: در این حالت قفسه ثابت می شود و دو حالت خواهیم داشت که حالت 
مطلوب ان این است که خورشیدی محرک باشد و رینگی متحرک باشد. چون در این حالت افزایش گشتاور خواهیم داشت. حالت دوم افزایش نسبت دنده خواهیم داشت که برای دنده عقب مناسب نیست.
4. قانون دنده سنگین: که دو حالت دارد.
(قفسه متحرک – رینگی محرک – خورشیدی ثابت)(قفسه متحرک – رینگی ثابت – خورشیدی محرک) بیشترین افزایش گشتاور
5. قانون اور درایو:
(قفسه محرک – رینگی ثابت – خورشیدی متحرک) بیشترین افزایش نسبت دنده(قفسه محرک – رینگی متحرک – خورشیدی ثابت)

 بررسی انتقال قدرت در مجموعه گیربکس خورشیدی :
برای بررسی حالت ها باید ادراک خوبی داشت تا جهت دور اجزا را مجسم کرد. اگر ماکت این مجموعه را داشته باشید درک آن آسان تر خواهد بود.
برای هر دنده باید جهت دور خورشندی، رینگی، قفسه و پنیون ها را باید درنظر گرفت.
جهت چرخش رینگی و پنیون همواره موافق یکدیگرند به علت دنده داخلی بودن رینگی و جهت چرخش خورشیدی و پنیون مخالف یکدیگرند همانند دو چرخ دنده خارجی بررسی یکی از حالت ها (قانون دنده سنگین) خورشیدی محرک - قفسه متحرک - رینگی ثابت
همانطور که مشاهده میکنید قدرت (دور) از خورشیدی که موافق عقربه های ساعت میچرخد به قفسه منتقل می شود، چون رینگی ثابت است در نتیجه  پنیون ها مخالف می چرخند. جهت چرخش قفسه (خروجی ) در جهت موافق خواهد بود چون راه گریزی ندارد.

کاربرد گیربکس خورشیدی :
گیربکس خورشیدی با توجه به راندمان بالا، ابعاد کوچک، نصب و نگهداری آسان و قیمت مناسب با سرعت بالایی جایگاه وسیعی در صنایع مختلف پیدا کردند.

 برخی از کاربری های گیربکس خورشیدی عبارتند از:
میکسر 
صنایع آب و فاضلاب میکسر صنایع معدنی خطوط نورد فولادتوربین بادی آسیاب 
خردکن مواد معدنی بال میل صنایع سیمان میکسر قیروینچ کشنده و ...

مزایای ویژه گیربکس خورشیدی نسبت به هلیکال شافت مستقیم :
راندمان بسیار بالا تا 98%قابلیت تحمل گشتاورهای بسیار بالا به واسطه مکانیزم انتقال نیرو در بین طبقاتحجم بسیار کم این گیربکس ها با توجه به نحوه و شکل 
قرار گیری دنده هامحدوده دور نرمال در این گیربکس ها 800 تا 5/0 دوردوام و استحکام بالا به دلیل انتقال نیرو بین چرخ دنده ها و تقسیم متوازن بار در بین طبقاتلقی بسیار ناچیز و دقت بالای ماشینکاری درچرخ دنده هاامکان کوپل بسیار ساده و سریع الکتروموتور بر روی این گیربکس هاقابلیت تحمل دور ورودی 
تا مرز 3500 دور در دقیقهامکان تأمین قطعات یدکی به صورت نامحدود و همچنین تعویص قطعات در محل نصب سرویس و نگهداری بسیار ساده و آسان میباشد.
یکی از محصولات ارایه شده در این مجموعه گیربکس خورشیدی ایرانی می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد